Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Brevet från kolonien

Av Dag Blomqvist - 24 februari 2015 08:47

Läste en insändare på Avpixlat


Jag citerar några rader från den här nedanför:

___________________________


"SÄPO och vänstern beter sig som om terroristerna åker i väg på något sommarkollo och inte till dödens fält. Vad blir nästa absurditet? Förväntar de sig kanske en hälsning från Syrien? Hur vore det med ett vykort eller ett brev från Adam till SÄPO, Löfven och Mona så att de vet att han mår bra? Kanske ett par rader inspirerade av Cornelis Vreeswijks sång ”Brev från kolonien”?



Hejsan SÄPO och Svetsargrabben!
här är brev från älsklingsbabben
Vi har kul här i Aleppo
I går sköt vi 28 kurder på en platå


Vi skar halsen av ett par shiiter
ja, jag vet att ni i det skiter
Men skriver det ändå i mitt CV
för då fixar Mona säkert ett jobb till mig på teve


I Örebro eller kanske i Århus
ja, Sverige har blett ett riktigt dårhus
Men jag trivs rätt bra där i bland fåren
när jag är hemma på permis och slickar såren


Mona, jag kommer gärna till ditt Nacka
ja, låt oss sitta ner och snacka
Om min lön och om min bonus
och kanske ett litet extraknäck på Fonus


För jag vill tjäna en riktig hacka
så att jag snart kan åka tillbaks till Raqqa
Till mina fruar och mina slavar
och hjälpa fler otrogna ner i sina gravar


Joakim ”Bronco” Mårtensson


__________________________________



Du kan läsa hela insändaren här:


http://avpixlat.info/2015/02/24/uppdrag-forvanskning-och-ett-brev-fran-kolonien/



.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dag Blomqvist - 9 september 2017 23:20

En stå-upp-komiker brukar plocka ut absurditeter ur verkligheten och får på så sätt fram en bild som får folk att brista ut i skratt.   Jag har gått och tänkt på det där om varför man skrattar. Ja, som jag kan se det så beror det på att absurdite...

Av Dag Blomqvist - 1 december 2016 09:13

Islamiska konferensorganisationen består av 57 länder: Om det kan du läsa här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Islamiska_konferensorganisationen   Glöm inte att kolla in på den karta som visas där till höger. Kartan visar vilka länder det är som ...

Av Dag Blomqvist - 2 november 2016 06:54

Tiden går fort och Sverigedemokraterna - Sveriges enda oppositionsparti - arbetar hårt med förberedelserna inför kyrkovalet och allmänna valet 2018. Det största och viktigaste arbetet är att rekrytera kandidater till våra valsedlar, utan Er är partie...

Av Dag Blomqvist - 21 oktober 2016 18:26

Sverige i förfall.   Sverige är inte det land det en gång var. Alla kan vi ju se med egna ögon hur långt det gått. Nja, kanske inte alla, men nästan alla.   Vad jag sitter och funderar på är inte VILKA det är som åstadkommit allt detta kaos u...

Ovido - Quiz & Flashcards